Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rehabilitace historického jádra a přilehlého okolí města Kyjov se zaměřením na veřejný prostor
Fojtíková, Martina ; Erben, Adam (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rehabilitací přilehlého okolí historického jádra města Kyjov a zaměřuje se na oživení veřejných prostorů. Součástí práce jsou analýzy současného stavu řešeného a dotčeného území, následné vyhodnocení problémů a hodnot území a návrh nové struktury zástavby spolu s fungujícím dopravním řešením. Hlavním kritériem pro výběr řešeného území pro mne byla problematika této lokality spojená s velkou plochou fungujícího výrobního areálu mlýnů a velmi malé procento kvalitního zastavění území. Areál zabírá téměř čtvrtinu řešeného území a v současnosti spolu s okolními stavbami tvoří velkou neprůchozí bariéru ve městě. Návrh se snaží reagovat na fungující stav areálu a rehabilitovat okolní prostředí. Dalším faktorem pro výběr území byl nevyužitý potenciál nábřeží řeky Kyjovky, která územím protéká. Řešená lokalita ukrývá spoustu problémů a zároveň ojediněle disponuje kvalitní architekturou. Mým úkolem bylo skloubit všechny aspekty území a maximálně je využít pro svůj návrh. Na území vzniká nová funkční čtvrť bydlení s veřejnými prostory a občanskou vybaveností. Celkem navrhuji 2 nové ulice, 4 veřejné prostory, pěší zónu, nábřeží řeky Kyjovky, 45 nových objektů a 10 rekonstruovaných objektů, které začleňuji do nové struktury. Konceptu území se týká také přesun stávajícího hlavního nádraží. Při navrhování je kladen důraz na řešení současných problémů města Kyjov – nedostatek bytové zástavby, úbytek a rostoucí věkový průměr obyvatel, nekvalitní služby a dojížďka obyvatel za prací.
Parkovací dům JE Dukovany
Machů, Jana ; Vlachynský, Ladislav (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je návrh objektu Parkovacího domu pro jadernou elektrárnu Dukovany. Základ této práce vychází z předmětu AG035 – Ateliér architektonické tvorby 5. Řešené území je rovinaté a dostatečně velké, takže byl v zadání požadavek na možnost zopakování objektu na pozemku v druhé etapě výstavby. Proto jsou navrženy 2 zrcadlově shodné objekty (SO01 a SO02) na jednom řešeném území. V této práci je řešen objekt SO01. Pozemek je lichoběžníkového tvaru, na jehož polovině se nyní nachází parkovací plocha. Podél severozápadní hranice pozemku leží komunikace, na kterou se pozemek napojuje v severní části. Nyní pozemek leží na severozápadní straně od jaderné elektrárny, nicméně je plánována výstavba další části elektrárny a tím se parkovací dům vyskytne uprostřed těchto dvou jejich celků. Parkovací dům je řešen jako čtyřpodlažní objekt se 787 parkovacími místy. Jedná se o jednoduchou hmotu ve tvaru kvádru, kterou ozvláštňují vystupující konzolovité schodiště na každé straně objektu. Objekt také vizuálně hraje na fasádě svými uzavřenými a otevřenými plochami, které kryjí hliníkové lamely. Konstrukčně je objekt navržen jako železobetonový, z větší části jako prefabrikovaný (sloupy, průvlaky a stropní panely) pro rychlost a jednoduchost výstavby, avšak je zde také použit monolitický železobeton (stěny a stropní desky) pro ztužení objektu. Systém konstrukce je obousměrný.
Parkovací dům JE Dukovany
Machů, Jana ; Vlachynský, Ladislav (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je návrh objektu Parkovacího domu pro jadernou elektrárnu Dukovany. Základ této práce vychází z předmětu AG035 – Ateliér architektonické tvorby 5. Řešené území je rovinaté a dostatečně velké, takže byl v zadání požadavek na možnost zopakování objektu na pozemku v druhé etapě výstavby. Proto jsou navrženy 2 zrcadlově shodné objekty (SO01 a SO02) na jednom řešeném území. V této práci je řešen objekt SO01. Pozemek je lichoběžníkového tvaru, na jehož polovině se nyní nachází parkovací plocha. Podél severozápadní hranice pozemku leží komunikace, na kterou se pozemek napojuje v severní části. Nyní pozemek leží na severozápadní straně od jaderné elektrárny, nicméně je plánována výstavba další části elektrárny a tím se parkovací dům vyskytne uprostřed těchto dvou jejich celků. Parkovací dům je řešen jako čtyřpodlažní objekt se 787 parkovacími místy. Jedná se o jednoduchou hmotu ve tvaru kvádru, kterou ozvláštňují vystupující konzolovité schodiště na každé straně objektu. Objekt také vizuálně hraje na fasádě svými uzavřenými a otevřenými plochami, které kryjí hliníkové lamely. Konstrukčně je objekt navržen jako železobetonový, z větší části jako prefabrikovaný (sloupy, průvlaky a stropní panely) pro rychlost a jednoduchost výstavby, avšak je zde také použit monolitický železobeton (stěny a stropní desky) pro ztužení objektu. Systém konstrukce je obousměrný.
Rehabilitace historického jádra a přilehlého okolí města Kyjov se zaměřením na veřejný prostor
Fojtíková, Martina ; Erben, Adam (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rehabilitací přilehlého okolí historického jádra města Kyjov a zaměřuje se na oživení veřejných prostorů. Součástí práce jsou analýzy současného stavu řešeného a dotčeného území, následné vyhodnocení problémů a hodnot území a návrh nové struktury zástavby spolu s fungujícím dopravním řešením. Hlavním kritériem pro výběr řešeného území pro mne byla problematika této lokality spojená s velkou plochou fungujícího výrobního areálu mlýnů a velmi malé procento kvalitního zastavění území. Areál zabírá téměř čtvrtinu řešeného území a v současnosti spolu s okolními stavbami tvoří velkou neprůchozí bariéru ve městě. Návrh se snaží reagovat na fungující stav areálu a rehabilitovat okolní prostředí. Dalším faktorem pro výběr území byl nevyužitý potenciál nábřeží řeky Kyjovky, která územím protéká. Řešená lokalita ukrývá spoustu problémů a zároveň ojediněle disponuje kvalitní architekturou. Mým úkolem bylo skloubit všechny aspekty území a maximálně je využít pro svůj návrh. Na území vzniká nová funkční čtvrť bydlení s veřejnými prostory a občanskou vybaveností. Celkem navrhuji 2 nové ulice, 4 veřejné prostory, pěší zónu, nábřeží řeky Kyjovky, 45 nových objektů a 10 rekonstruovaných objektů, které začleňuji do nové struktury. Konceptu území se týká také přesun stávajícího hlavního nádraží. Při navrhování je kladen důraz na řešení současných problémů města Kyjov – nedostatek bytové zástavby, úbytek a rostoucí věkový průměr obyvatel, nekvalitní služby a dojížďka obyvatel za prací.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.